DOTS50-JYJ ile Röportaj: Tayland Konseri En Rahat Hissettiğimiz Konser Oldu

JYJ ile Röportaj: Tayland Konseri En Rahat Hissettiğimiz Konser Oldu

Türkçe çeviri: EsraDOT_Turkey
Kontrol Eden: flameesDOT_Turkey

Aşağıdakiler JYJ Üyeleri İle Yapılan Soru Ve Cevap Bölümüdür.

S: Dün konserin başlama vuruşunu yaptıktan sonra neler hissettiniz?

Yoochun: Bitikten sonra tatmin olduğumu hissettim. Konserin hazırlıkları sırasında çalışma takvimim yüzünden bazı yerlerde eksiklikler oldu ve kendimi emin hissetmedim. Normalde böyle hataların olacağını bildiğinizden sizin huzursuz olmanıza sebep olan böyle durumlar ortaya çıkar. Dün, her nasılsa, tabi ki hatalar oldu ama yüksek seviyede bir konser olduğunu düşünüyorum.

Junsu: Pişman olduğum tek şey keşke daha fazla hazırlık zamanım olsaydı. Çünkü müzikal için ve diğer başka şeyler için çalışıyordum ve bu yüzden üzerimde bir stres hissediyordum. Hazırlık süresi çok olmasa da Jaejoong Hyung ile telefonda turun yönetimi hakkında çok konuştuğumuz için ve bu konuşmayı yönetmenin direkt kendisiyle yaptığım için sahneye konserin nasıl olacağını geniş anlamda anlayarak çıktım. Bunu yaptığım için çok rahat hissettim. Eğer daha önceki konser başlangıçlarımı düşünürsem, bu konser şimdiye kadar en çok güvende ve rahat hissettiğim konserdi.

S: Tayland’daki ilk konseri bir yönetmen olarak bitirdikten sonra neler hissediyorsunuz?

Jaejoong: Yenilenmiş hissettim ve bu yönetmen olarak ilk denemen olduğu için kalbim pır pır etti ve gergindim. Ayrıca ilk kez yönetimden sorumlu olduğum için birçok şey öğrendim. Ayrıca bu yönetim ve diğer ekibin çalışma zorluğu ve ıstırabını ilk elden tecrübe etmemi sağladı. Ölçüsüne bakarsak sanırım sahneye ilk çıkışımızdan daha az. Fakat şarkıcılar için rahatsız olabileceğimi düşündüğüm kısımları pekiştirmeye çalıştım. Sanırım şöyle denilebilir “oldukça sıkı çalıştı”. Üyelerin kendileri de memnun oldular.

S: Sizi yönetmenliğe teşvik eden belirgin bir geçmiş ya da herhangi bir şey var mı?

Jaejoong: Şu ana kadar sahne yönetimini devralan birçok kişi oldu ama hiçbirinin bir şarkıcının aklında tam olarak ne olduğunu bilmediğini hissettim. En basit metot sahneyi kurmak ve şarkıcıya takip etmesi gerekenleri söylemek ve ben böyle bir şeyin cevap olmadığını hissettim. Sanatçı ve yönetmenin birbiriyle uyuşabildiği bir sahne en ideal olanı ve ben böyle bir sahne yaratmak istedim. Bu benim gerçekleştirmeyi istediğim şeyin en son seviyesi (ideal olanı) olmasa da tatmin edici bir sahne oldu.

S: Jaejoong’un sahneyi yönetmesiyle ilgili olarak diğer üyeler ne hissediyor?

Yoochun: Kesinlikle sevdim. Daha onun idareci yönetmen olacağını duyduğum anda dedim ki eğer bu kişi Jaejoong hyung ise kesinlikle iyi yapacaktır. Kendisi sahnelerin, şarkıların, kareografinin yönetimini hazırladı.

Junsu: Jaejoong kıyafetlerin kumaşına kadar her şeyi kendisi hazırladı. Aslında, sahnede durup baktığınızda sadece sahnede olan kişinin görebileceği bazı yönler var. Jaejoong Hyung neyi bileceğini ve ne hissettiğini bildiği için ben rahat hissettim. Böyle yönetim işleriyle zaten hep ilgilenmişti ve bundan dolayı lakabı “Kim Direct” olmuştu ve şimdi gerçekten Kim Director oldu.

S: Konserin hazırlık aşamasında olaylar yaşandı mı?

Yoochun: Aslında dün bir tane yaşandı. Jaejoong yönetmen olarak rolüne odaklandığı için şarkıcı rolüne çok fazla önem veremedi. *güler*

Junsu: Kıyafetini değiştirdiğinde performansını hazırlamak için bir dakikan oluyor ama o sadece sahne yönetimini düşünüyordu. “Işık bu şekilde yanlış” ve bunun gibi şeyler, sadece bunlara dikkat ediyordu.
Jaejoong: Gerçekte, sahne detayları yüzünden şarkılara ve danslara (ne kadar dikkat etmek istesem de) yeteri kadar dikkat edemedim. Çünkü aralığının geniş olmasını istediğim yerlerde yönetmendim. Kıyafetlerin dizaynından diğer şeylere kadar her şeye dikkat etmeliydim. Fakat şarkıların düzenlenmesi, yazılması, bestelenmesi istediğim gibi değildi bu yüzden bunlara daha çok dikkat ettim ve zamanımızın kısıtlığı olduğu da bir gerçek.

S: Dünya Turunun başlangıç durağı olması için Tayland’a teşvik eden bir şey var mıydı?

Jaejoong: Belli bir nedeni yok. Tüm ülkelerin (konser verdiğimiz) kendine ait anıları var.

S: Konserde dört adet yeni şarkı vardı. Nasıl şarkılardı bunlar?

Jaejoong: Yeni şarkılar içinde, Yoochun ve ben “Get Out” şarkınsın sözlerini birlikte yazdık. “Get Out”un anlamı Korece “Defol!” demek ve şarkı sözleri Yoochun’un evinde çalışırken ortaya çıktı. Sözler gayet açık. Sevdiğim kişi ve diğer bir adamın aşkının olduğu sahne tam gözümün önünde canlandı ve o ikisine söylemek istediğim sözleri yazdım. Dinleyici önce bu şarkının bir ballad olduğunu hissedecek ama sonra tempo dans ritmine yükseliyor. Bir upbeat, ve eğlenceli bir şarkı.

Yoochun: “In Hevaen” son derece hareketli ve üç üyenin uyumu çok iyi. Sözleri ölen ve cennette olan bir sevgiliye yazılmış hüzünlü bir şarkı.

S:Bu dünya Turunun anlamı nedir?

Jaejoong: Yaklaşık olarak şarkıların %80 ni üyelerin katkısıyla olduğu için çok fazla anlamı olan bir tur. Yalnızca performansa bakarsanız çok büyük yatırımlar ile yapılmış süslü bir performans değil. Hayranlara JYJ’in başka bir yönünü göstermek istedim. Görüşü dağıtacak bir çalışma yapmadım. Bizim şarkılara konsantre olabileceğimiz ve fanlara yakın olabileceğimiz bir sahne hazırlamaya çalıştım.

Yoochun: Bu JYJ’in ilk yurtdışı turu. “Şimdi bir konser için yeterince şarkımız var” gerçeğinin gururu ilk aklıma gelen şey oldu. Sadece üçümüze has çok güçlü bir izlenim bırakmak istiyorum hayranlar üzerinde ve bizim yetenekli olduğumuzu göstermek istiyorum.
Sanırım bu konser benim için paha biçilmez. Şu anda x basamağındayım (yaşam ve kariyer anlamında) ve x basamağına erişebilirim. Bizim sanatçı olmamız yolunda çok büyük bir fırsat olduğunu düşünüyorum.

S: Geçen sene Ekim ayında yayınladığınız dünya çapındaki albümünüzü hazırlarken hiç hayal kırıklığı ya da zorluk hissettiniz mi ya da yurtdışındaki showcaselerde?

Jaejoong: Çok zordu. Yeterli zamanımız yoktu ve o anki durum insanı neredeyse çıldırtacak bir durumdu. Eğer işimizin masayı kurmak için kaşığı koymak olduğunu söylersek, şu anki işimiz elimizdekilerle bir şeyler yaratmak ve ilk kez buna teşebbüs ediyoruz ve bir şey yaratmak gerçekten zor. Ekip ve üyeler en iyisini yaptıkları için şimdiye kadar iyi işler yaptık.
Önümüzde daha birçok aşama var ama gelecek daha fazla zorluk gelecek olsa da umurumda değil.

Junsu: “Worldwide Album” un en güzel tarafı Asya dışına da çıkmamızdı. LA, Los Angeles, Las Vegas bizim için bir ilkti. Albüm resmi olarak ABD’de yayınlanmamış olsa da billboard yılın albümleri listesinde 5 numara oldu. Bu bizim için büyük bir gelişme. Mutlu oldum.

Eğer bir pişmanlık varsa bu başarıları bizim dışımızda kimsenin bilmemesi gerçeğidir. Dünyaca tanınan Kanye West’den bir şarkı aldık ve albüm yayınladık ama hayranımız olmayan birçok kişi bunu bilmez. Albümün kalitesi konusunda kendimizden eminiz ama bunu, Kore sahnelerinde bu güzel şarkıları gösterememek pişmanlık verici. Sanırım bunlar bizim gelecekte aşmamız gereken dağlar. En iyisini yapacağız.

Kaynak: EDaily
Çeviri: JYJ3
Link : http://jyj3.wordpress.com/2011/04/04/news-…st-comfortable/

This entry was posted in Türkçe and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to DOTS50-JYJ ile Röportaj: Tayland Konseri En Rahat Hissettiğimiz Konser Oldu

  1. Pingback: TVXQFAN Turkish Cassiopeia » JYJ ile Röportaj: Tayland Konseri En Rahat Hissettiğimiz Konser Oldu

Leave a Reply

